Svenska Farming Simulator
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Hejsan

2 posters

Gå ner

Hejsan Empty Hejsan

Inlägg  Lantbrukare Åke lör apr 24, 2010 11:50 am

Jag har lite problem med moddar. Jag tog hem en Scania mod med en blå o röd Scania. efter att ha zippat upp den i mappen mod så finns den inte i Fendt Station. Det enda som händer är att pengarna försvinner. Sedan till modden KaiserTrailer&Scania. Trailern stå vid Fendt Station efter köp, men den står på 4 st stödben. 2st längst bak och 2 st fram. Dom 2 bak är till för att avlasta sista axeln vid tippning. Jag har aldrig sett det på någon tipptrailer förr.

Till frågorna:
1: Hur får man den blåa o röda Scanian att funka?
2: Hur får man upp stödbenen på trailern så att den går att använda.

Ps:
Tackar för en trevligt forum..

Lantbrukare Åke

Antal inlägg : 22
Age : 65
Location : Umeå
Registration date : 10-04-24

Till överst på sidan Gå ner

Hejsan Empty Sv: Hejsan

Inlägg  seal71 tis apr 27, 2010 1:30 pm

Lantbrukare Åke skrev:Jag har lite problem med moddar. Jag tog hem en Scania mod med en blå o röd Scania. efter att ha zippat upp den i mappen mod så finns den inte i Fendt Station. Det enda som händer är att pengarna försvinner. Sedan till modden KaiserTrailer&Scania. Trailern stå vid Fendt Station efter köp, men den står på 4 st stödben. 2st längst bak och 2 st fram. Dom 2 bak är till för att avlasta sista axeln vid tippning. Jag har aldrig sett det på någon tipptrailer förr.

Till frågorna:
1: Hur får man den blåa o röda Scanian att funka?
2: Hur får man upp stödbenen på trailern så att den går att använda.

Ps:
Tackar för en trevligt forum..
Det brukar räcka med att lägga zip filen direkt i mappen mods utan zipa upp den först. Där imot om det är en fil i formatet .rar så måste den zipas upp först i en annan mapp och sedan ta de vanliga zip filerna i mappen mods. JAg har råkat ut för samma sak att de dra pengar men det den finns inte i mitt fall så var det fel på själva modden, det kan vara det som är felet hos dig också.

När du kopplar på trailern kommer det inte upp någon inforuta i övre vänstra hörnet då? Där brukar det stå vilka knappar som man sa använda för att lyfta olika saker annars kan det komma upp i nedre vänsta hörnet ovanför hastigheten så kan det stå INFO:0 eller likande och då är det bara att trycka på "0" eller vad det står så kommer det upp en info ruta med kort kommandon.
Hoppas att det hjälper

seal71

Antal inlägg : 50
Location : Östersund
Registration date : 09-10-31

Till överst på sidan Gå ner

Hejsan Empty Sv: Hejsan

Inlägg  Lantbrukare Åke tor apr 29, 2010 3:55 pm

Tack för tipse.
Jag fick nått kaiko med spelet så jag var tvungen att göra en om inst. Nu när det är en liten map just bara en ö och inte så långt till kvarn, bryggeri och hamnen så behövs ju inte någon lastbil.

Hittade denna länk.
https://www.youtube.com/watch?v=XZjQp6xKh-M&feature=related

Kolla in ratten och joyen. Den perfekta simulatorn ju.

Måste besöka affären och börja motera.

Lantbrukare Åke

Antal inlägg : 22
Age : 65
Location : Umeå
Registration date : 10-04-24

Till överst på sidan Gå ner

Hejsan Empty Sv: Hejsan

Inlägg  seal71 tor apr 29, 2010 6:00 pm

Lantbrukare Åke skrev:Tack för tipse.
Jag fick nått kaiko med spelet så jag var tvungen att göra en om inst. Nu när det är en liten map just bara en ö och inte så långt till kvarn, bryggeri och hamnen så behövs ju inte någon lastbil.

Hittade denna länk.
https://www.youtube.com/watch?v=XZjQp6xKh-M&feature=related

Kolla in ratten och joyen. Den perfekta simulatorn ju.

Måste besöka affären och börja motera.

Ja den var snygg se om jag kan fixa min gamla ratt Very Happy

seal71

Antal inlägg : 50
Location : Östersund
Registration date : 09-10-31

Till överst på sidan Gå ner

Hejsan Empty Sv: Hejsan

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet