Svenska Farming Simulator
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Hej jag är ny här och undrar om det finns nån aktiv här? :)

3 posters

Gå ner

Hej jag är ny här och undrar om det finns nån aktiv här? :) Empty Hej jag är ny här och undrar om det finns nån aktiv här? :)

Inlägg  FarmarN^ lör jul 10, 2010 12:08 am

hej jag är ny här och undrar om några är aktiva? Smile
har många obesvarade frågor Very Happy

Snälla! Nån som e aktiv? Smile

FarmarN^

Antal inlägg : 22
Registration date : 10-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Hej jag är ny här och undrar om det finns nån aktiv här? :) Empty Sv: Hej jag är ny här och undrar om det finns nån aktiv här? :)

Inlägg  seal71 lör jul 10, 2010 11:23 am

FarmarN^ skrev:hej jag är ny här och undrar om några är aktiva? Smile
har många obesvarade frågor Very Happy

Snälla! Nån som e aktiv? Smile
Hej
Jag kollar här varje dag, hjälper till när jag kan Very Happy

seal71

Antal inlägg : 50
Location : Östersund
Registration date : 09-10-31

Till överst på sidan Gå ner

Hej jag är ny här och undrar om det finns nån aktiv här? :) Empty Sv: Hej jag är ny här och undrar om det finns nån aktiv här? :)

Inlägg  FarmarN^ lör jul 10, 2010 1:55 pm

Va bra Very Happy

du har inte nån msn eller nått som du e inne rätt så mkt på? Smile

eller du kanske är inne mkt på den här sidan? Smile

FarmarN^

Antal inlägg : 22
Registration date : 10-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Hej jag är ny här och undrar om det finns nån aktiv här? :) Empty Sv: Hej jag är ny här och undrar om det finns nån aktiv här? :)

Inlägg  seal71 lör jul 10, 2010 2:47 pm

FarmarN^ skrev:Va bra Very Happy

du har inte nån msn eller nått som du e inne rätt så mkt på? Smile

eller du kanske är inne mkt på den här sidan? Smile
Jag har ingen msn, men om du fortsätter att skriva på denna tråd så får jag mail om att det har hänt något här.

seal71

Antal inlägg : 50
Location : Östersund
Registration date : 09-10-31

Till överst på sidan Gå ner

Hej jag är ny här och undrar om det finns nån aktiv här? :) Empty Sv: Hej jag är ny här och undrar om det finns nån aktiv här? :)

Inlägg  FarmarN^ lör jul 10, 2010 3:21 pm

ok bra Smile

iaf jag vill lägga in maskiner osv på farming simulator 2009 Gold edition ^^
men jag fattar inte vad som e felet :O

jag lägger in maskinerna i den map det ska va. Tex data>vehicles>trailers (hoppas du fatta va jag menade med data>vehicles>trailers ^^? )

men när jag startar spelet så finns dom varken på gården eller i affären :O

jag testa med att köra med WINrar men det gjorde inte saken bättre men jag kanske gjorde fel eller nått isf? Smile

Hjälp mig snälla (A)

FarmarN^

Antal inlägg : 22
Registration date : 10-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Hej jag är ny här och undrar om det finns nån aktiv här? :) Empty Sv: Hej jag är ny här och undrar om det finns nån aktiv här? :)

Inlägg  tiger138 lör jul 10, 2010 3:59 pm

FarmarN^ skrev:ok bra Smile

iaf jag vill lägga in maskiner osv på farming simulator 2009 Gold edition ^^
men jag fattar inte vad som e felet :O

jag lägger in maskinerna i den map det ska va. Tex data>vehicles>trailers (hoppas du fatta va jag menade med data>vehicles>trailers ^^? )

men när jag startar spelet så finns dom varken på gården eller i affären :O

jag testa med att köra med WINrar men det gjorde inte saken bättre men jag kanske gjorde fel eller nått isf? Smile

Hjälp mig snälla (A)

Du ska inte lägga dom i data>vehicles>trailers utan i minadokument/mygames/farmingsimulator/mods

tiger138

Antal inlägg : 9
Registration date : 09-09-27

Till överst på sidan Gå ner

Hej jag är ny här och undrar om det finns nån aktiv här? :) Empty Sv: Hej jag är ny här och undrar om det finns nån aktiv här? :)

Inlägg  FarmarN^ lör jul 10, 2010 4:25 pm

aha tack Razz

FarmarN^

Antal inlägg : 22
Registration date : 10-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Hej jag är ny här och undrar om det finns nån aktiv här? :) Empty Sv: Hej jag är ny här och undrar om det finns nån aktiv här? :)

Inlägg  FarmarN^ lör jul 10, 2010 9:20 pm

Det är en sak jag inte fattar :O

kan man eller kan man inte ha/köpa djur i farming simulator ? :O

om man kan . hur köper man? ^^

FarmarN^

Antal inlägg : 22
Registration date : 10-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Hej jag är ny här och undrar om det finns nån aktiv här? :) Empty Sv: Hej jag är ny här och undrar om det finns nån aktiv här? :)

Inlägg  seal71 lör jul 10, 2010 11:16 pm

FarmarN^ skrev:Det är en sak jag inte fattar :O

kan man eller kan man inte ha/köpa djur i farming simulator ? :O

om man kan . hur köper man? ^^
Det finns ett mods där man kan köpa och sälja djur, har provat detta men det tar en massa kraft från min dator så spelet hackade. Men det finns kartor för nedladdning med detta mods installerat. kolla på www.ls-uk.info där finns det mesta. Djuren finns redan på kartan (man lägger till dessa när man skapar kartan) Sedan är det bara att köra fram till djuren precis som när du fyller på säd ur silon men med en annan typ av vagn och sedan kör man till ett slakteri och tömmer av djuren och tjänar pengar. I nästa FS så kommer detta att finns som en del av spelet, Lycka till

seal71

Antal inlägg : 50
Location : Östersund
Registration date : 09-10-31

Till överst på sidan Gå ner

Hej jag är ny här och undrar om det finns nån aktiv här? :) Empty Sv: Hej jag är ny här och undrar om det finns nån aktiv här? :)

Inlägg  FarmarN^ sön jul 11, 2010 12:13 am

Tack Smile

men du jag hade lagt in massor med maskiner osv i spelet, och så tyckte jag att jag börja tröttna på vanliga kartan så jag ladda ner en ny och gjorde som man ska (tror jag) men det kom ju bara fram den gamla kartan endå :O fast jag hade tagit bort den gamla och satt dit den nya :O vad är felet?

FarmarN^

Antal inlägg : 22
Registration date : 10-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Hej jag är ny här och undrar om det finns nån aktiv här? :) Empty Sv: Hej jag är ny här och undrar om det finns nån aktiv här? :)

Inlägg  seal71 sön jul 11, 2010 9:15 am

FarmarN^ skrev:Tack Smile

men du jag hade lagt in massor med maskiner osv i spelet, och så tyckte jag att jag börja tröttna på vanliga kartan så jag ladda ner en ny och gjorde som man ska (tror jag) men det kom ju bara fram den gamla kartan endå :O fast jag hade tagit bort den gamla och satt dit den nya :O vad är felet?
Hej
Gick du in på farming simultator2009>data>maps och tog bort hela maps och och lag dit den nya filen maps som du hade laddat ned? Du hade packat upp den? Kom du ihåg att starta ett nytt spel när du hade lagt till den nya kartan? Om du har gjort allt detta så ska du ha en ny karta att spela på. Om det kör runt en massa bilar på ställen där de inte ska vara så går du in på mygames>farming simulator2009 och letar upp en xml fil som heter savegames och öppnar den med anteckningar där letar du upp raden med trafficdensity"1" och ändrar 1 till 0 och sparar nu försvinner bilarna. Lycka till

seal71

Antal inlägg : 50
Location : Östersund
Registration date : 09-10-31

Till överst på sidan Gå ner

Hej jag är ny här och undrar om det finns nån aktiv här? :) Empty Sv: Hej jag är ny här och undrar om det finns nån aktiv här? :)

Inlägg  FarmarN^ sön jul 11, 2010 1:48 pm

ok ^^

du, har du nått tips på nån cool bana? Very Happy

FarmarN^

Antal inlägg : 22
Registration date : 10-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Hej jag är ny här och undrar om det finns nån aktiv här? :) Empty Sv: Hej jag är ny här och undrar om det finns nån aktiv här? :)

Inlägg  seal71 sön jul 11, 2010 4:52 pm

FarmarN^ skrev:ok ^^

du, har du nått tips på nån cool bana? Very Happy
Har du en bra processor så kan jag rekommendera Texas Farm V2 eller Kfarm V2 de är stora men det finns massor att göra på dem.

seal71

Antal inlägg : 50
Location : Östersund
Registration date : 09-10-31

Till överst på sidan Gå ner

Hej jag är ny här och undrar om det finns nån aktiv här? :) Empty Sv: Hej jag är ny här och undrar om det finns nån aktiv här? :)

Inlägg  FarmarN^ sön jul 11, 2010 4:54 pm

jag har en bra processor Smile


men Nån som vet hur man gör saker till spelet? (A)

har funderat på de ett tag ^^

FarmarN^

Antal inlägg : 22
Registration date : 10-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Hej jag är ny här och undrar om det finns nån aktiv här? :) Empty Sv: Hej jag är ny här och undrar om det finns nån aktiv här? :)

Inlägg  FarmarN^ sön jul 11, 2010 5:18 pm

förresten nu har jag laddat ner en ny bana och lagt in den , men är det normalt att det laddar så länge? :O

Ps. Vrf funkar det inte :O


ja nu funkar det xD

men på banan så finns det massor med nya frön :O

Vad ska man ha för att skörde de? Smile

FarmarN^

Antal inlägg : 22
Registration date : 10-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Hej jag är ny här och undrar om det finns nån aktiv här? :) Empty Sv: Hej jag är ny här och undrar om det finns nån aktiv här? :)

Inlägg  seal71 sön jul 11, 2010 9:06 pm

FarmarN^ skrev:förresten nu har jag laddat ner en ny bana och lagt in den , men är det normalt att det laddar så länge? :O

Ps. Vrf funkar det inte :O


ja nu funkar det xD

men på banan så finns det massor med nya frön :O

Vad ska man ha för att skörde de? Smile
Det brukar ta lång tid när det är stora banor och mycet saker på dem.
Antingen så följer det med mods när man laddar ned banan annars så får man leta bland modsen som finns att ladda ned på de olika sidorna (potatis, ärtor, kålhuvuden och liknade)
För att skapa saker så brukar man använda Googel sktchUp och sedan ett program som heter blender och sist så använder man Giants editor. Om du vill göra om kartor så räcker det med Giants editor och sedan så laddar man in det som man vill och ändra på det som man vill. Finns en bra instruktion på engelska på www.ls-uk.info där finns även giants editor att ladda ned. Lycka till

seal71

Antal inlägg : 50
Location : Östersund
Registration date : 09-10-31

Till överst på sidan Gå ner

Hej jag är ny här och undrar om det finns nån aktiv här? :) Empty Sv: Hej jag är ny här och undrar om det finns nån aktiv här? :)

Inlägg  FarmarN^ sön jul 11, 2010 9:38 pm

jag fattar inte giants editor xD


FarmarN^

Antal inlägg : 22
Registration date : 10-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Hej jag är ny här och undrar om det finns nån aktiv här? :) Empty Sv: Hej jag är ny här och undrar om det finns nån aktiv här? :)

Inlägg  FarmarN^ sön jul 11, 2010 9:58 pm

Kan nån förklara på svenska hur man använder dessa tre program? Smile ^^

FarmarN^

Antal inlägg : 22
Registration date : 10-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Hej jag är ny här och undrar om det finns nån aktiv här? :) Empty Sv: Hej jag är ny här och undrar om det finns nån aktiv här? :)

Inlägg  seal71 sön jul 11, 2010 11:27 pm

FarmarN^ skrev:Kan nån förklara på svenska hur man använder dessa tre program? Smile ^^
Det är för mycket att förklara utan du får nog läsa den engelska manualen som finns för giants att ladda ned från ls-uk.info
De andra har jag inte använt så mycket utan håller fortfarande på och prova mig fram. Lycka till

seal71

Antal inlägg : 50
Location : Östersund
Registration date : 09-10-31

Till överst på sidan Gå ner

Hej jag är ny här och undrar om det finns nån aktiv här? :) Empty Sv: Hej jag är ny här och undrar om det finns nån aktiv här? :)

Inlägg  FarmarN^ ons jul 14, 2010 3:37 am

hej igen , Alltså sorry om detta inte har med ämnet och göra men ...

Jag ska göra ett Data forum , men vet inte riktigt vad det ska finnas för trådar ( dom som syns när man precis kommer till sidan ^^ typ allmänt , ja ni fattar xD )

men nu får ni bestämma , vad tkr ni jag ska skriva inom data? , det kan va spel och sånt med ^^^
Ps. kanske kommer ha spel tråd och där kommer jag tipsa om en del spel , ska jag tipsa om farming? Wink
Hjälp mig den som vill och kan Very Happy

FarmarN^

Antal inlägg : 22
Registration date : 10-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Hej jag är ny här och undrar om det finns nån aktiv här? :) Empty Sv: Hej jag är ny här och undrar om det finns nån aktiv här? :)

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet