Svenska Farming Simulator
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Att få original silorna att funka

2 posters

Gå ner

Att få original silorna att funka Empty Att få original silorna att funka

Inlägg  stevo3 mån jul 26, 2010 11:50 pm

Jag laddade ner en karta och tänkta sätta upp dom silorna för vete, korn mm som finns i originalkartan.

Jag har placerat ut dom i kartan, men jag förstår inte hur jag får till scripten för att få dom att funka.

Jag skulle behöva lite hjälp.

stevo3

Antal inlägg : 8
Registration date : 10-05-04

Till överst på sidan Gå ner

Att få original silorna att funka Empty Sv: Att få original silorna att funka

Inlägg  seal71 tis jul 27, 2010 3:36 pm

stevo3 skrev:Jag laddade ner en karta och tänkta sätta upp dom silorna för vete, korn mm som finns i originalkartan.

Jag har placerat ut dom i kartan, men jag förstår inte hur jag får till scripten för att få dom att funka.

Jag skulle behöva lite hjälp.

Det är bara att ställa ut dem du behöver inte göra något mera, du måste har de som kallas stationbas kvar alltså där du tippar ur säden. Den måste finnas eller motsvarande. Sedan ska det bara vara att köra under med en kärra och få den fylld. När du flyttade den tog du med hela silon även de tre styckenunder mapparna som är till varje silo.

seal71

Antal inlägg : 50
Location : Östersund
Registration date : 09-10-31

Till överst på sidan Gå ner

Att få original silorna att funka Empty Sv: Att få original silorna att funka

Inlägg  stevo3 tis jul 27, 2010 11:22 pm

Jo, när jag flyttade silorna dit dom skulle stå så fick jag med mig allt. Men silorna är inte inställda på ett visst sädesslag, alla rutor som ska ange sädesslag är tomma. Silorna fanns inte med från början, utan jag imorterade dom efteråt till kartan. I mappen som filerna finns i är det bara en silo som ska vara till alla sädesslag, sen är det bara 4 dekaler för korn, vete mm.

Jag hoppas du förstår vad jag menar

stevo3

Antal inlägg : 8
Registration date : 10-05-04

Till överst på sidan Gå ner

Att få original silorna att funka Empty Sv: Att få original silorna att funka

Inlägg  seal71 tor jul 29, 2010 11:16 pm

stevo3 skrev:Jo, när jag flyttade silorna dit dom skulle stå så fick jag med mig allt. Men silorna är inte inställda på ett visst sädesslag, alla rutor som ska ange sädesslag är tomma. Silorna fanns inte med från början, utan jag imorterade dom efteråt till kartan. I mappen som filerna finns i är det bara en silo som ska vara till alla sädesslag, sen är det bara 4 dekaler för korn, vete mm.

Jag hoppas du förstår vad jag menar
Nej jag förstår inte vad du menar, jag använder själv en silo som jag har laddat ned från www.farmingsimulator.com den håller de vanliga 4 sädesslagen som följer med. Fungerar jättebra för mig.

seal71

Antal inlägg : 50
Location : Östersund
Registration date : 09-10-31

Till överst på sidan Gå ner

Att få original silorna att funka Empty Sv: Att få original silorna att funka

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet